Coś więcej niż opakowanie. O usługach co-pakingu

Popularność usług co-packingowych rośnie z roku na rok. Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się, że opakowanie nie jest wyłącznie przedmiotem służącym przechowywaniu towarów, ale także elementem wspomagającym sprzedaż. W trosce o całościowo pozytywne skojarzenia klienta z produktem, także przed rozpakowaniem, chętniej niż dawniej korzystają z usług firm zajmujących się co-packingiem. Jaki potencjał reklamowy daje ta usługa?

Cardboard_Boxes_and_their_History

Pod pojęciem co-packing kryją się usługi pakowania, przepakowywania, wymiany opakowań. To podstawa, którą wiele firm rozszerza o usługi takie jak konfekcjonowanie, foliowanie, druk etykiet oraz łączenie opakowań z materiałami reklamowymi. W zależności od rodzaju produktu i oczekiwań klienta, pakowanie odbywa się półautomatycznie lub ręcznie, przy czym paradoksalnie to drugie rozwiązanie zyskuje na znaczeniu. Klient coraz częściej nastawiony jest na produkty dedykowane, coraz częściej organizuje też akcje promocyjne, na potrzeby których potrzebuje opakowań specjalnych.

Z usług co-packingu najczęściej korzystają branże spożywcza, kosmetyczna i chemiczna oraz sklepy internetowe. Na zewnątrz zleca się je najczęściej w sytuacji spodziewanego szczytu sprzedażowego, czyli np. przed świętami Bożego Narodzenia, przed Dniem Dziecka czy w okresie urlopowym, chce ograniczyć koszty albo nie ma dostatecznego doświadczenia w co-packingu i odpowiedniego sprzętu.

Rynek usług co-packingowych się rozwija, bo funkcje opakowań przeszły ewolucję i mamy dziś nowe oczekiwania wobec ich funkcjonalności. Opakowanie to doskonała powierzchnia reklamowa. Już sam fakt, że opakowanie jest funkcjonalne, łatwe w otwieraniu, jest reklamą dla producenta opakowanego w nie towaru. Pokazuje bowiem dbałość o szczegóły i komfort odbiorcy na każdym etapie kontaktu z produktem. Opakowanie uznaje się dziś za funkcjonalne, jeśli można nadać nowe życie. Np. gdy kartony, w które zapakowane były meble, w kilku ruchach można przekształcić w pojemniki na śmieci (tak potrzebne podczas remontu!). A torby papierowe, do których pakowane są zakupy w sklepach dziecięcych, można wykorzystać później jako kolorowankę dla dziecka. Wystarczy wpaść na dobry pomysł, a zewnętrznej firmie zlecić projekt oraz realizację druku na tychże torbach.

Inwestycja w usługi co-pakingowe to wyraz świadomości, że karton, torby foliowe i papierowe to coś więcej niż tylko zwykłe opakowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*