Kreatywne opakowania

Wraz z rozwojem przemysłu, nastała epoka kreatywnych rozwiązań marketingowych. Opakowania to już nie tylko zabezpieczenie produktu, lecz także przemyślana strategia, mająca na celu przyciągnąć uwagę odbiorców i zapaść na długo w ich pamięci. Coraz więcej słyszy się o niecodziennych pomysłach opakowań, dzięki którym pewne marki zdobyły imponującą popularność i pobiły rekordy w sprzedaży. Dlaczego opakowanie stało się tak istotne i co decyduje o skuteczności jego zastosowania?

Design

– oprawa estetyczna opakowań produktów jest niezwykle istotna w ich późniejszej sprzedaży. Na sklepowych półkach systematycznie pojawia się zatrważająca ilość podobnych do siebie pudełek z niemal identyczną zawartością. Dlatego Klienci zaczynają kierować się kryteriami wykraczającymi poza zaspokojenie samej potrzeby zakupu określonego produktu. Podczas dokonywania wyboru, poza aspektem cenowym, najczęściej znaczenie ma także wygląd opakowania. Produkt, który wpadnie w oko, zazwyczaj kojarzony jest także z dobrą jakością, co zazwyczaj prowadzi do ponowienia jego zakupu. Wbrew pozorom, Klienci od poszukiwania nowości, wolą sięgać po sprawdzone i lubiane artykuły.

Idea

– przekaz, na którym zależy danej firmie najprościej wyrazić za pośrednictwem wzorów. Notatki przekraczające długość trzech zdań, zazwyczaj są pomijane lub skupiają uwagę odbiorcy dopiero po większym zainteresowaniu samym produktem. Jeśli zatem dana firma pragnie jasno przekazać odbiorcom swoją ideę (wspieranie ekologii, leczenia chorób, ochrony zwierząt itp. ), warto posiłkować się wpadającym w oko designem opakowania, czy torby reklamowej. Może to być logo fundacji nadrukowane na pieluszkach niemowlęcych, znak informujący o braku testów przeprowadzanych na zwierzętach, czy o możliwości konsumpcji produktu spożywcego w przypadku uczulenia na gluten. Taki trik bardzo często stosowany jest podczas wprowadzania na rynek produktów „light” – tutaj, poza samą nazwą, dobiera się odpowiedni kolor, kształt a nawet tworzywo opakowania.

Element zaskoczenia

– opakowanie można także wykorzystać, celem utkwienia w pamięci Klienta – poprzez rozbawienie lub wzbudzenie w nim współczucia, czy nawet zniesmaczenia. Najlepiej jednak przedstawić funkcję pudełka, której Klient się nie spodziewał – lody z wbudowaną łyżeczką, kwiaty w torbie papierowej z wygodną rączką, pizza w opakowaniu ułatwiającym jedzenie, czy puszka kawy z ukrytymi saszetkami cukru. Takie niuanse z pewnością nie umkną niczyjej uwadze.

Działanie podprogowe

– jest niezwykle istotne, zwłaszcza w przypadku produktów mogących mieć szkodliwy wpływ na Konsumenta. Niektóre artykuły muszą być specjalnie oznakowane, celem przekazania informacji o ewentualnym zagrożeniu. Okazuje się jednak, że i taki wymóg można wykorzystać na korzyść sprzedaży artykułu. Dla przykładu, zamiast napisu „palenie zabija”, powstały opakowania papierosów z nadrukiem zniszczonych płuc lub w kształcie trumny. W żartobliwy sposób można także potraktować skutki nadmiernego spożywania alkoholu i opakować sześciopak piwa w opakowanie z grafiką sześciopaku brzucha.

Kreatywnych pomysłów na zastosowanie opakowań, nie brakuje. Nasza firma zdaje sobie z tego sprawę, dlatego zachęcamy do współpracy.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*