Krótka historia pewnej torby

W każdym domu – zazwyczaj w jednej z kuchennych szuflad, jest przynajmniej kilka niewielkich toreb na zakupy. Nazywamy je, w zależności od regionu – „reklamówkami”, „jednorazówkami” i „foliówkami”. Skąd się wzięły, jaka jest ich historia, i dlaczego są aż tak bardzo popularne?

15667399743_d8532a06e8_zW czasach, kiedy w Polsce nic jeszcze nie było, każda rzecz z Zachodu, nawet najmniejsza, najbardziej prymitywna i niefunkcjonalna stawała się od razu po przekroczeniu granicy dobrem luksusowym, pożądanym przez wszystkich. Podobnie było właśnie z bohaterką dzisiejszego wpisu – ta cienka torba wykonana z folii z tworzywa sztucznego pojawiła się na przełomie lat 70 i 80 ubiegłego wieku – za naszą zachodnią granicą.

Do Polski słynne „reklamówki” zostały dostarczone indywidualnym transportem; masowo zaczęły pojawiać się na targowiskach, gdzie były traktowane jako powiew luksusu. Zastąpiły nietrwałe i nieestetyczne siatki na zakupy, ponieważ można je było używać wielokrotnie. „Reklamówka” z czasem stała się ambasadorką kolejnych firm. To jedna z prostszych form reklamy: logo firmy umieszczone na torbie trafiało do szerokiego grona odbiorców, a dzięki swej powszechności reklamówki trafiały w dosłownie każdy zakątek kraju.

Ostatnie lata pokazują, że torby reklamowe nadal są potrzebne i funkcjonalne. Nie każdy z nas wyrobił w sobie nawyk zabierania ze sobą materiałowych toreb na zakupy. W sklepach nadal dostępne są „reklamówki”, jednak w trosce o środowisko naturalne, coraz częściej za drobną opłatą. Dodatkowo pojawiła się alternatywa w postaci toreb ekologicznych. „Reklamówki” i „jednorazówki” ekologiczne stają się coraz bardziej popularne, ponieważ ulegają szybkiej degradacji i nie obciążają środowiska.

Kto by pomyślał, że historia zwykłej torby foliowej może być tak interesująca?

Pozdrawiamy, Atemi.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*