Lifting opakowania

Wizerunek marki

Wizerunek marki, inaczej nazywany jest tożsamością korporacyjną, w skład której wchodzą elementy wizualne, werbalne, prezentacyjne oraz organizacyjne. Stworzenie spójnego wizerunku firmy oraz konsekwentne stosowanie sprawdzonych strategii sprzedażowych, wpływa na pozycję marki oraz jej potencjalny rozwój. Niestety zdarza się, że tożsamość korporacyjna wymaga wprowadzenia pewnych zmian.

Rebranding ma znaczenie

Opakowanie produktu to łącznik między marką, a konsumentem. Powinno zawierać komunikaty, dzięki którym dany produkt zyska uwagę potencjalnego klienta i zachęci go do zakupu. Nawet najbardziej udane projekty w końcu się nudzą. Wówczas łasi zmian klienci, mogą sięgnąć po artykuły konkurencyjne.

Wielkie, między­nar­o­dowe kor­po­racje wiedzą, że opakowanie pro­duktu posiada ogromną siłę przekazu i wpływa na emocje konsumenta. Dlatego należy dokonywać regularnej analizy zainteresowania artykułami danej marki i w razie potrzeby, zdecydować się na mniej lub bardziej radykalny rebranding.

Zasady udanego rebrandingu

Aby przekształcenia okazały się korzystne, należy je odpowiednio zaplanować. Czasem wystarczy zmiana koloru czcionki, czy ilustracji na opakowaniu produktu. W innym przypadku, zamiast plastikowej butelki, lepiej użyć opakowania papierowego, celem uzyskania wizytówki ekologicznej firmy. W najbardziej drastycznych przypadkach, rebranding wymaga gruntownych reform, w które, oprócz nowej prezentacji produktu, wpisuje się także jego jakościowe ulepszenie oraz zmiana strategii sprzedaży.

Aby podjąć działania, zwiększające prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu, należy skorzystać z pomocy różnych specjalistów. W sieci krąży wiele nieudanych liftingów opakowań i chociaż internauci mają się z czego pośmiać, zleceniodawcy, którzy wydali fortunę na nieudany rebranding, z pewnością nie mieli powodów do radości.

Lifting opakowań produktów spożywczych

Chociaż sporo mówi się o wartości utrzymania jak największej grupy lojalnych klientów, którzy sięgają po opakowania dobrze im znane, w przypadku produktów spożywczych sytuacja wygląda inaczej. Nawet największej sławy producenci artykułów spożywczych, w pewnym momencie musieli zdecydować się na lifting opakowania.

Coca Cola, Pepsi, czy Prince Polo, to marki, które są nam dobrze znane od wielu lat. Jednak, aby utrzymać swój status, musiały podjąć zmiany w natłoku pojawiającej się konkurencji. W przypadku produktów spożywczych, klienci są łasi na ciągłe zmiany: nowe smaki, nowe zapachy, wygodniejsze opakowanie. Nawet klasyczne produkty, wymagają wsparcia pewnego rodzaju odświeżeniem, np. Coca Cola cherry, czy Pepsi light. W obliczu zmian kulturowych oraz społecznych, konsumenci wymagają dostępu do różnorodnych produktów, spełniających ich coraz to nowsze oczekiwania.

Ocena wyników

Mierzalność efektów rebrandingu, nie jest trudna do przeprowadzenia. Wystarczy porównać sprzedaż artykułów przed liftingiem i po. Dzięki temu, ocenimy stopień oraz kierunek, w jakim dokonały się zmiany. Czy reforma produktów marki była dobrym pomysłem? Bez ryzyka, nie będzie można się o tym przekonać. W atmosferze przepełnienia rynku wciąż nowymi ofertami, warto jednak zdecydować się na próby wyszczególnienia naszego produktu z mnogości wielu innych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*