Murale – sposób na reklamę

Reklama posiada dzisiaj ogromny potencjał przekazu informacji. Właśnie z tego powodu przedsiębiorstwa różnych branż, starają się za jej pośrednictwem prezentować swoją ofertę.

Poza tej obecnej w internecie, czy wyświetlanej w telewizji, z reklamą stykamy się niemal wszędzie. Większość „krzyczących” do nas informacji, ignorujemy. W ostatnim czasie dużo mówi się na temat sztuki – społeczeństwo staje się coraz bardziej wrażliwe na jej odbiór. Tę wiedzę wykorzystują przedsiębiorcy, którym zależy na wyróżnieniu swojej firmy.

Murale to naścienne malowidła, powstające zazwyczaj w kontrowersyjnych miejscach. Ich treść bardzo często wnosi coś ważnego – odwołuje się do bieżących wydarzeń, posiada kontekst lokalny lub po prostu wywołuje na odbiorcy pewne wrażenie estetyczne.

W Polsce największym uznaniem cieszą się murale w Białymstoku, Łodzi, Gorzowie Wielkopolskim oraz Gdyni.

Od jakiegoś czasu powstają murale reklamowe, które są przyjemną alternatywą dla wielkich banerów. Wykorzystywany jest tutaj wcześniej wspomniany zabieg – łączenie reklamy ze sztuką. W tym celu, dobiera się odpowiednie miejsce i przedstawia kontekst, wzmacniający odczucia obserwatorów.

Istotna jest także technika wykonania – najbardziej pożądaną cechą jest tutaj charakterystyczność – mistrzem w tej dziedzinie, jest niejaki Banksy, którego czarno-białych prac z wykorzystaniem elementu czerwieni, nie sposób z nim nie utożsamić. Zwłaszcza, jeśli mieszczą się na ulicach Londynu i w humorystyczny sposób przekazują treści związane z polityką i popkulturą.

Poza reklamami naściennymi, powstają także reprodukcje najbardziej znanych murali. By pokazać swoją firmę w dobrym świetle, warto postawić na kreację z duszą, która pozwoli na wyróżnienie się w konkurencyjnym rynku.

Sama koncepcja wykorzystania dzieł sztuki znanego artysty, dodaje reklamie prestiżu i pozytywnie kojarzy odbiorcę z danym produktem. Najskuteczniejsza reklama to taka, która nie drażni, nie jest natarczywa i świetnie trafia w określoną grupę odbiorców, u których wywołuje pragnienie zakupu.

Właśnie dlatego znane grafiki umieszcza się na torbach reklamowych, ulotkach, stronach internetowych i wielu innych przestrzeniach przeznaczonych do promowania danej usługi lub produktu. Pragnąc w szybki sposób rozkręcić swoją nową firmę, warto zastanowić się nad tak wyszukanym rozwiązaniem jej promocji.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*