Opakowania reklamowe – najpopularniejsze trendy

Coraz częściej zarówno firmy jak i klienci doceniają nie tylko same produkty, ale także ich opakowania. W związku z tym coraz częściej można spotkać starannie wykonane i oryginalne pudełka czy torby reklamowe. Jakie trendy w projektowaniu opakowań są najpopularniejsze?

atemi49Ekologia

Jak już niejednokrotnie zaznaczaliśmy, wśród konsumentów zwiększa się świadomość związana ze środowiskiem naturalnym i jego ochroną. Coraz częściej zwracają uwagę na to, z czego wykonywane są produkty i ich opakowania i czy sprzyjają one otoczeniu. Doceniamy także produkty, które stworzono z bezpiecznych, naturalnych i często biodegradowalnych materiałów. Przykładem takiego rozwiązania są chociażby torby papierowe.

Minimalizm

Pstrokate i wielokolorowe opakowania już nie wzbudzają zachwytu tak jak kiedyś – teraz nadeszła pora na minimalistyczne materiały reklamowe, które są doceniane na całym świecie. Na opakowaniu powinny znajdować się tylko podstawowe, najważniejsze elementy – bez zbędnych dodatków czy ozdób. Prostota to podstawa.

Nurt ten jest zauważalny w całym świecie desingu – wystarczy spojrzeć na zainteresowanie trendami skandynawskimi, które słyną z prostej formy. Co więcej – styl ten jest popularny od kilku lat i nie zapowiada się, aby miało to ulec zmianie w najbliższym czasie.

atemi24W stylu retro

Już od jakiegoś czasu da się zauważyć, że darzymy sentymentem wszystkie produkty popularne w latach 80 czy 90. Opakowania nawiązujące do tych czasów są bardzo lubiane przez odbiorców, dlatego też inspirowanie się ówczesnymi trendami i formami jest coraz częstszym zjawiskiem. Stosowanie fontów z lat 80. i łączenie ich z modną aktualnie kolorystyką oraz produktami to zabieg spotykany i cieszący się zainteresowaniem wśród odbiorców. Popularną czcionką jest chociażby ta znana nam z napisu „Społem”.

Personalizowanie opakowań

Docenianym zabiegiem jest kierowanie produktu do konkretnej grupy docelowej. Daje to firmom znacznie większe możliwości marketingowe, natomiast sam odbiorca przekazu czuje się ważniejszy i lepiej rozumiany. Personalizacja przekazu może zachodzić przez stosowanie odpowiedniego języka (np. hasło napisane gwarą lub slangiem) czy też w formie graficznej (np. motyw grafitti czy wykorzystanie popularnej w danych kręgach zainteresowań postaci).

Ciekawe opakowanie, które stylistyką wpasowuje się w panujące aktualnie trendy zdaje się obecnie być czymś wręcz obowiązkowym. Coraz częściej to właśnie wygląd opakowania produktu przykuwa uwagę i sprawia, że odbiorca chce go kupić. Dlatego też zdecydowanie warto, a wręcz trzeba inwestować w unikalne torby reklamowe czy pudełeczka, które będą idealnym wykończeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*