Pomysły na kreatywną reklamę

Nie każda droga reklama jest efektywna i odwrotnie, czasem można naprawdę niewielkim kosztem, skutecznie zwrócić uwagę na siebie i swój produkt. W marketingu najbardziej bowiem liczy się pomysłowość i umiejętność zaintrygowania klienta. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy Wam kilka interesujących przykładów kreatywnego podejścia do reklamy.

torba

Ogłoszenia na słupach i tablicach

Jak często widzieliście tego typu reklamy? W ten sposób najczęściej ogłaszają się osoby prywatne chcące coś sprzedać lub kupić, a także firmy pożyczkowe, gastronomia czy sprzedawcy ubezpieczeń. Zazwyczaj przechodzimy obok tego typu ogłoszeń obojętnie, chyba że przykują nasz wzrok czymś nieoczywistym.

Świetnym przykładem jest ogłoszenie szkoły baletowej, którego paseczki do zrywania układały się w kształt spódnicy primabaleriny. Inna firma sprzedająca kanapki, przyczepiła do ogłoszenia kawałki smażonego boczku, które można było zerwać i odebrać w lokalu darmową kanapkę.

„Potykacze” i inne banery informacyjne

Obok ogłoszeń na murach, ścianach i przystankach, „potykacze” to chyba najpopularniejszy sposób na reklamę. Są tanie i rzucają się w oczy, zachęcają klienta do wstąpienia. Zazwyczaj jednak to, co widzimy na tego typu tablicach informacyjnych niespecjalnie kusi, jest sztampowe i mało intersujące. Są jednak firmy, które potencjał tego typu reklamy wykorzystały idealnie.

Przykładem mogą być zadziorne napisy najczęściej przed pubami i barami, które zachęcają do wstąpienia na drinka lub piwo („Czy wszystko w porządku? Tak/Nie? Wejdź i napij się drinka”). Kreatywnie podeszły do tematu także sklepy z bielizną damską i strojami bikini, zawieszając na stojącym nieopodal znaku kobietę w bieliźnie wyciętą z tektury w pozie imitującej taniec na rurze.

Środki komunikacji miejskiej

Marketingowcy często wykorzystują autobusy i tramwaje, by powiększyć swoją przestrzeń reklamową. Najczęściej mamy do czynienia z reklamą na pojeździe, ale coraz częściej zdarzają się w środku. Przykładem kreatywnego wykorzystania możliwości reklamowych pojazdów komunikacji miejskiej jest pomysł jednej z siłowni, która chcąc się promować, przerobiła zwykły drążek w tramwaju, dzięki któremu utrzymujemy równowagę, na sztangę, dodając imitacje obciążników po bokach.

Innym ciekawym pomysłem jest propozycja producenta zegarków, który umieścił imitacje najnowszych modeli na uchwytach w tramwaju i autobusie. Dzięki temu korzystając z uchwytu, ma się wrażenie, jakby przymierzało się dany zegarek.

Jak te kreatywne pomysły mają się do reklam na torbach papierowych czy foliowych? Z pewnością mogą być inspiracją na ciekawe napisy i obrazki przykuwające uwagę, które można zamieścić na tego typu produkcie. Pokazują też jak, w tani i prosty sposób zainteresować klientów naszą firmą. Torby z nadrukiem cieszą się obecnie bardzo dużą popularnością, zwłaszcza od kiedy zamieniliśmy tradycyjne foliówki na wielorazowe wersje plastikowe czy bawełniane. Warto więc wykorzystać ich potencjał reklamowy w ciekawy, przyciągający uwagę i wzrok przechodniów sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*