Rewolucja opakowań spożywczych

Wygląd oraz wykonanie opakowań, jest niezwykle istotne w kontekście późniejszej sprzedaży zawartych w nich artykułów – zwłaszcza, gdy mówimy o produktach spożywczych. Ta dziedzina przemysłu jest o tyle skomplikowana, że użycie nieodpowiednich materiałów, może zaszkodzić zdrowiu konsumenta lub absolutnie zniechęcić go do sięgnięcia po produkt.

Zmiany designu opakowań produktów spożywczych, właśnie z tego względu są najbardziej popularne. Klienci tego działu przemysłu są wymagający – łasi na nowe wzory, zapachy oraz smaki. Spożycie produktu zaczyna się już od momentu oceny jego ogólnej estetyki, w tym kolorów i zawartości. Świadomi konsumenci nie sięgną po dowolny artykuł – zwłaszcza, że obok niego stoi szereg produktów konkurencyjnych.

Nie zawsze udaje się przekonać klienta do zakupu wyłącznie za pośrednictwem oferowania niskiej ceny lub znanego smaku. Istotne są także eksperymenty w dziedzinie produkcji opakowań. To one działają w markecie jak uliczny billboard – zwracają czyjąś uwagę lub zostają niezauważone.

Rewolucje opakowań napojów

Opakowanie PET w kształcie puszki to innowacyjne rozwiązanie, które ma szansę wyprzeć standardowe aluminium. Puszka PET jest modyfikalna – można w prosty sposób uzyskać określony kształt i kolor.

Ciekawym rozwiązaniem jest także produkcja puszek transparentnych, by można było „zajrzeć w ich wnętrze”. Popularną techniką w przypadku działań na tkaninach PET, jest embossing, czyli tłoczenie wzorów lub napisów.

Rynek jest wyraźnie podzielony na produkty dedykowane zwolennikom określonych typów opakowań: butelek szklanych, PET i puszek. Wykonywanie opakowań PET jest w dalszym ciągu najmniej popularne, chociaż już budzi entuzjazm odbiorców. Właśnie dlatego warto głębiej wniknąć w temat produkcji PET, by sprawnie rozkręcić swoją firmę. Stosowanie nowoczesnych, a przy tym ekologicznych technologii, kojarzy się klientom z profesjonalizmem marki.

Warto wspomnieć o tym, że materiał PET jest postrzegany jako bezpieczny oraz przyjazny środowisku. Właśnie dlatego umieszczanie w nim produktów spożywczych nie powinno nikogo dziwić, ani zniechęcać do zakupu.

Rewolucje opakowań sypkich produktów spożywczych

Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne opakowania, coraz więcej producentów sypkich produktów spożywczych, decyduje się na rewolucje. Zamiast dobrze wszystkim znanych opakowań plastikowych oraz aluminiowych, coraz częściej widoczne są na półkach torby papierowe.

Opracowane są już innowacyjne technologie maszyn wykorzystujących ekologiczny jednowarstwowy papier, umożliwiający produkcję szczelnych opakowań do produktów sypkich.

Zmiany prawne

Producenci opakowań muszą być na bieżąco zarówno w estetycznych i marketingowych trendach, jak i zmianach legislacyjnych – dla przykładu, firmy oferujące sprzedaż izotoników, będą musiały zmienić klasyfikację sprzedawanego produktu i odseparować go od innych napojów. W tym wypadku konieczna będzie przemyślana zmiana koncepcji opakowania izotonika, by klient potrafił go znaleźć na nowej półce i dalszym ciągu był zainteresowany zakupem.

W takim przypadku warto postawić na zmianę estetyki opakowania, by nowa klasyfikacja nie spotkała się z negatywnym odbiorem, lecz kojarzyła się raczej ze zmianą na lepsze. Jako profesjonalna firma zajmująca się produkcją toreb reklamowych, jesteśmy w stanie doradzić korzystne rozwiązania.

Jak widać, temat opakowań produktów spożywczych jest rozległy i skomplikowany. Właśnie dlatego, wszelkie nowinki warto śledzić na bieżąco, a także raz do roku wykonać badania sprzedażowe – po opakowanie o jakim wyglądzie, klienci sięgali najczęściej? Bez ryzyka, nie ma możliwości spostrzeżenia zmian. Dlatego zachęcamy do wdrażania redesignu – dla poprawy funkcjonalności oraz estetyki opakowań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*