Słodka pokusa – opakowania w branży cukierniczej

Dużo mówi się o tym, że wygląd opakowań w branży spożywczej jest niezwykle istotny. Jeśli jednak mówimy o słodyczach, kwestia estetyki staje się niemal oczywista. Producenci prześcigają się w pomysłach na ciekawe udekorowanie słodkich przekąsek. Stosowanych jest wiele rodzajów materiałów, druk wielobarwny i połączenia różnych technik drukarskich.

bags-of-colored-sugar-snacksZaprojektowanie ciekawego opakowania nie jest prostą sprawą. Aby pomysł przyciągał odbiorców, konieczne jest zebranie ekipy różnych ekspertów, którzy wspólnie obmyślą ciekawą koncepcję.

Udany projekt to taki, który oddziałuje na zmysły szerokiej grupy odbiorców. Do tego konieczne jest zastosowanie trwałych metod druków oraz wytrzymałych materiałów.

Chociaż słodycze najczęściej kojarzą się ze sreberkiem i folią, coraz bardziej popularne stają się opakowania papierowe, które pozytywnie kojarzą się ze wspieraniem ekologii. Dodatkowo przy projektowaniu i produkcji opakowań zwraca się uwagę także na certyfikaty materiałów. Są one świadectwem zachowania standardów proekologicznych.

Coraz więcej materiałów pochodzi też z odnawialnych i monitorowanych upraw leśnych. Rozpuszczalne w wodzie farby i lakiery nie emitują szkodliwych substancji, także podczas procesu produkcji.

Nowoczesne technologie uszlachetniania opakowań dają możliwości do tworzenia coraz bardziej unikatowych i zaskakujących opakowań. Popularne metody uszlachetniania opakowań to m. in.:
• farby i lakiery UV
• druk offsetowy UV
• druk z efektem metalicznym
• druk z efektem błyszczącym lub matowym
• lakiery iriodynowe
• tłoczenie

Tutaj także można odwołać się do działań chroniących środowisko. Zastosowanie cieplnych płyt drukarskich ogranicza użycie substancji chemicznych. Jednak aby produkcja była faktycznie ekologiczna, konieczne jest użycie nowoczesnych maszyn o dokładnie takim przeznaczeniu.

Tłoczenie, poza walorami estetycznymi, dodaje także element praktyczny – możliwość tworzenia uwypukleń i wklęsłości, daje możliwość odczytania etykiet osobom niedowidzącym. Popularne jest także stosowanie naprzemienne efektu matu oraz lakieru na opakowaniu – jest to ciekawy zabieg, który nadaje opakowaniu nowoczesności.

Poza estetycznym opakowaniem istotne jest także podanie produktu podczas sprzedaży. Do tego z kolei stosuje się torby papierowe lub foliowe z grawerunkiem firmy i innymi ozdobnikami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*