Stop – irytującym reklamom

Coraz więcej konsumentów żali się na bombardowanie treściami irytujących reklam. Na ulicy widnieją billboardy, w radio słychać nieustannie pojawiające się hasła, a w telewizji nie ma mowy o obejrzeniu filmu bez przerwy na mało ciekawą reklamę.

To zrozumiałe, że firmy pragną przekazywać swoim konsumentom pewne treści. Istotą jest jednak forma, w jaką ubiorą reklamę. W dobie dzisiejszych czasów, przy względnie niskim budżecie, można zaproponować taką treść reklamy, która zaciekawi potencjalnych klientów i pozostawi w ich umysłach pozytywne skojarzenie.

Wszystko sprowadza się do emocji

Konsumenci kierują się emocjami. Coraz rzadziej chodzi o faktyczną potrzebę posiadania konkretnego produktu. Kiedyś, gdy konkurencja firm nie była tak widoczna, a oferta na określone artykuły oraz usługi, była mocno zawężona, popyt był większy od podaży, przez co konsument cieszył się, gdy to, czego szukał, znalazło się w jego posiadaniu.

Dzisiaj problem polega na tym, że produktów tego samego typu i przeznaczenia, jest naprawdę wiele. W związku z powyższym, firmy prześcigają się w promocji swoich artykułów oraz usług. Niektóre przedsiębiorstwa nieco się zagubiły i zaczęły bombardować nachalnymi reklamami o mało przekonującej treści.

Zastosowanie tego typu strategii może wiązać się z negatywnymi skutkami. Klient podirytowany treścią reklamy związanej z określonym produktem, zamiast szukać go po sklepowych półkach, będzie wzbraniał się przed jego zakupem. Co prawda niektórzy twierdzą, że najważniejsze jest podprogowe przekazywanie treści. Jednak społeczeństwo staje się coraz bardziej świadome w kwestii robienia zakupów.

Właśnie dlatego, zanim firma zdecyduje się na inwestycję w określoną promocję, warto zrobić research i zatrudnić specjalistów różnych branży. Prześledzenie potrzeb grupy odbiorców danej oferty oraz właściwe prognozowanie konsumenckich emocji związanych z określonym przekazem reklamy, otworzy furtkę do przełomowego rozwoju przedsiębiorstwa.

Pokaż kotku, co masz w środku

Właściwe zapro­jek­towanie opakowań, czy toreb reklamowych, także może stać się skutecznym narzędziem bezpośred­niej komu­nikacji z klien­tem. Promowanie produktu w rozsądny sposób, przyczynia się do znacznego wzrostu zainteresowania ofertą, co prowadzi do zwiększenia skuteczności sprzedaży.

W przypadku billboardów, reklam gazetowych oraz liftingu opakowań produktów, niezwykle istotna jest kwestia estetyki oraz pomysłu, który zwróci uwagę konsumenta i zachęci do zakupu. Warto pamiętać, że wygląd artykułów ma za zadanie zrobić dobre pierwsze wrażenie. Gwarancja ponownego sięgnięcia klienta po dany produkt, wiąże się już z jego jakością. Chociaż w świątecznym szale zakupów, można na tę kwestię przymknąć oko, od nowego roku z pewnością podejście konsumentów zmieni się na bardziej racjonalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*