Targi branżowe – sukces gwarantowany

Posiadasz firmę i myślisz nad promowaniem jej podczas targów branżowych? To świetny pomysł, jednak pamiętaj, że taka decyzja wiąże się z kosztami, ciężką pracą i poświęceniem. Dlatego, jeśli nie jesteś pewien, dlaczego chcesz to zrobić i jakie korzyści taka inicjatywa może przynieść Twojej firmie, zastanów się, czy warto.

Zarezerwowanie jakiegokolwiek stoiska i rozłożenie materiałów reklamowych, są zwyczajną stratą czasu oraz pieniędzy. Poza samym przekazaniem wizytówki oraz ulotek, należy wywrzeć na odbiorcy wrażenie, dzięki któremu będzie chciał on skorzystać z informacji wydrukowanych na podarowanym przez Ciebie folderze.

Selektywny wybór targów

Wybierając imprezę, podczas której pragniesz nawiązać kontakt z potencjalnymi odbiorcami, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim organizator powinien mieć dobrą renomę wśród wcześniej wystawiających się firm. Nie bez znaczenia jest także cykliczność prowadzonych przez niego targów, ilość uczestników, lokalizacja oraz cena.

Jeśli organizator zapewnia dodatkowe atrakcje (pokaz mody, wernisaż, koncert), nie obawiaj się, że to odciągnie uwagę uczestników od Twojego stoiska. Przede wszystkim w ten sposób targi będą miały większą ilość uczestników. Pamiętaj jednak, by atrakcje oferowane przez organizatora imprezy, nie odbiegały zbyt mocno od tematyki związanej z Twoją ofertą. Ważnym aspektem jest spójność – dzięki niej uczestnicy targów, są prawdopodobnie Twoimi odbiorcami.

Wielkość i typ stoiska – warto pojawić się tam, gdzie będzie… duża konkurencja. Podczas targów uczestnicy zazwyczaj omijają miejsca, gdzie są zlokalizowane tylko pojedyncze stoiska. Po prostu idą tam, gdzie jest kolorowo i głośno. Na targach trzeba liczyć się z obecnością konkurencji i do tego wyzwania odpowiednio się przygotować.

Skład prezentujących

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, istotne są dwa aspekty – wizualny i sprzedażowy. W tym drugim pomoże odpowiednio zgrana ekipa. Osoba, zajmująca się wizerunkiem firmy (może być zatrudniona z agencji PR, jednak powinna świetnie znać ideę, ofertę oraz specyfikę działania firmy, którą ma promować), osoba biegła w sprzedaży, pomocnicy techniczni oraz, jak w przypadku bardziej skomplikowanych branży (np. inżynieria biomedyczna), specjalista udzielający wyczerpujących informacji o promowanym produkcie, usłudze.

Aspekt wizualny

Zasada nr. 1 – konsekwencja i estetyka stoiska. Warto zatrudnić kogoś, kto zna się na aranżacji wystaw. Standy, roll-upy, ulotki, foldery, wizytówki i torby z nadrukiem, muszą być spójne i bezpośrednio związane z przekazem Twojej firmy. Jeśli pragniesz zachęcić uczestników eventu do rozmowy, warto pokusić się o zamówienie czekoladek, długopisów i innych gadżetów z wygrawerowanym logo firmy.

Podsumowanie

Sprzedaż, bezpośredni kontakt z klientami, badanie rynku, budowanie wizerunku, odzyskanie dawnych klientów lub dotarcie do nowych, prezentacja nowości rynkowych, kontakt z konkurencją – możliwości podczas targów branżowych jest naprawdę wiele. Istotna jest jednak przemyślana strategia działania. Czasami warto przygotować się rok wcześniej, jeśli np. targi organizowane są cyklicznie – wysnute wnioski z jednej imprezy, mogą przydać się podczas organizowania planu na przyszły rok. Dla firm, którym zależy na wykreowaniu profesjonalnego wizerunku, pojawianie się na targach oraz relacjonowanie ich przebiegu, jest znaczącym zabiegiem PR-owym.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*